Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

DGS’yi nasıl kazandım?

Düzenleme: Arkadaşlar son zamanlarda bu konuya yoğun bir ilgi var o yüzden şunu belirtmeyi borç bildim.

Aşağıda anlatımını yaptığım dgs, 180 soru üzerinden yapılan son sınav. En son yapılan sınavda sistem baya bir değişmiş. 60’ar soruya düşürülmüş vs vs. Çok fazla detay bilmiyorum.

Anlatımım amacı dgs’ye girip kazanan birinden hikayesini okuyup moral bulmanız idi. Özetle dgs 2015 e gireceklere tavsiyem; çok okuyun, telaş yapmayın.

Eğer daha samimi tavsiyeleriniz varsa yorum bölümüne yazmaktan çekinmeyiniz.

Hala devamını okumak isterseniz okuyabilirsiniz. 🙂

DGS Nedir?

Dgs yani Dikey geçiş sınavı, bir önlisans bölümü okuyan öğrencinin, örgün olarak o bölümle uyumlu bir lisans bölümüne geçmesine imkan sağlayan sınavdır. Ben de bir dgs emekçisi olarak bildiğim kadarıyla tanıtıp tecrübelerimi paylaşmak istedim. Evet başlıyorum.

Önceki okulum olan Trakya Üniversitesi‘nde 2 yıl Dış Ticaret okudum. Eski adı Gümrük İşletme ve tek 4 yıllığı yine Edirne’de İpsala Yüksekokulunda bulunuyor. (Sanırım önceki sınıfımdan bir kız arkadaş da orayı kazanmış isteseydim ben de oraya gidebilirdim.)

Dgs’ye nasıl çalıştım?

Edirne’de pek çalışma ortamım olduğu söylenemez. 2 Edebiyat öğrencisiyle bir çok öğrenciye göre nimet sayılan, çamaşır ve bulaşık makinesi, lig tv, çalıntı internet gibi imkanlarımız olsa da sobalı bir öğrenci evinde kalıyorduk. (Buradan değerli ev arkadaşım aynı zamanda ev sahibim Abdullah’a selamlar.) Ev işleri, karın doyurma telaşı vs hep bir koşuşturmaca içerisindeydik. Her akşam 1 el age of empires oynuyorsak 1 el ders çalışıyordum. 101 partileri, bahis masaları filan karanlık bir ortam. (:

[reklam: Age of empires Hüseyin Atılgan’la oynanır.]

“Değer ver kanka, hiçbir şey yapamazsan şıklardan git ben öyle yaptım.”

Beni matematiğe çalıştıran arkadaş şuanda Edebiyat son sınıf, ağır sözelci Emre TAŞ, evimizin mültecisi, o japon zekası, adam o adam adam. Üşenmedi sıkılmadı ya da sıkıldıysa da belli etmedi. Yeri geldi değer verdi, yeri geldi matematiği benim kafama göre baştan yorumladı ama o sonuca ulaşıp bana anlattı. Zaten sözelcilerle aynı evde kalıyorsan matematik değer vermekten ibarettir. Olmadı şıklardan gidersin.

He bu arada bombuslar.net ilerde çok büyüyeceğinden beni tanımadan yazımı okuyan siz ziyaretçilerimiz için bir bilgi vereyim:

-Eşit ağırlıktan girdim ve şuanda Anadolu Üniversitesi’nde bir bölümü 4’e tamamlıyorum. Sıralamam 5700’lerde geldi. (Eşit Ağırlıktan 55000 kişi katılmış.)

Dgs Soru dağılımı

80 Türkçe, 80 Matematik olmak üzere toplam 160 soru var.

Süre de 180 dakika. Süre çok gibi gelse de bu sınavdaki en büyük etken ki şahsen ben yetiştirip 8 – 10 puan daha alsam Türkiye’de okuyamayacağım üniversite yoktu.

Bu 2013 dgs çok zordu bunu da tecrübeme dayanarak söylüyorum. Önceki yılların sorularıyla 109 neti gören ben, bu sınavda 70 – 75 net çıkarabildim.

Dgs’ye nasıl çalışmalıyım?

Eğer kitap okuma alışkanlığınız varsa Türkçe‘den 70 kadar net yapabilirsiniz. Bilgi gerektiren soru yok, tamamı okuduğunu anlamaya yönelik. He şöyle bir durum var 8-10 tanesi sözel mantık. Yani Türkçenin matematiği gibi sorular da var ama dert değil. Matematik de basit yapılamayacak bir şey değil, çok soru çözüp zaman kazanmaya bakılmalı.

Sınava annem de gelmek istedi. Çıktığımda nasıl geçti diye sorduğunda hiç unutmam “herkesin kötü geçtiyse bir yerlere yerleşirim.” dedim. Yani sizin rakiplerinizde de iş bitebiliyor. Ben 2 ygs, 5-6 lys, kpss gibi bir çok sınava girdim. Sınav esnasındaki rahatlık çok önemli bir çok tecrübeyle sabittir… Rahat olun.

Az çok bir şeyler katabildiysem, moral verebildiysem ne mutlu yalnız son olarak, çalışın, çalışın, çalışın, zaman kazanın, rahat olun.

Saygılar…

DGS’yi nasıl kazandım?” için 3 yorum

  • 20/03/2014 tarihinde, saat 3:56 am
    Permalink

    O günleri özlüyorum. Her halde bu dünyada age ofu araç değil bir amaç olarak kullanıp başarıya ulaşan yegane insan sensindir kuzen :)))

    Yanıtla
  • 20/03/2014 tarihinde, saat 3:51 pm
    Permalink

    🙂 sorma kuzen ben de çok özlüyorum. Şöyle de bir şey var hiç kimseyle seninle oynadığım kadar keyif alamam. 🙂

    Yanıtla
  • 06/03/2015 tarihinde, saat 7:33 pm
    Permalink

    dgs nin kazanimlari buyuk , mesela ben teknikerligi bitirdim muhendislige gecis yaptim ama bence kazanimlari buyuk olmasina ragmen cok takmayin :)) birakin dgs sizi kazansin

    Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir